• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25662
+
-

گفت وگو با ستاره تیم‌ملی در جام‌جهانی روسیه درباره همسایه ‌های دوستداشتنی اش

تهرانسر را با محله دیگری عوض نمی کنم

تهرانسر را با محله دیگری عوض نمی کنم

مهدی اسماعیل پور| خبرنگار:

منطقه 21


فوتبالیست جماعت، به‌ویژه از نوع ملی‌پوش و سرشناس که قرارداد‌های چند صد میلیونی و بعضاً چند میلیارد تومانی می‌بندد، اغلب برای سکونت محله‌های گرانقیمت شمال تهران را انتخاب می‌کنند و زندگی به اصطلاح لاکچری دارند. اما قضیه شماره یک تیم ملی فوتبال مانند داستان زندگی‌اش متفاوت از بقیه است. «علیرضا بیرانوند» با تمام شهرتی که به واسطه استعداد و درخشش خیره‌کننده‌اش در سال‌های اخیر کسب کرده، هنوز در محله‌ای نه چندان برخوردار زندگی می‌کند. او در محله تهرانسر زندگی می‌کند و اعتقاد دارد این پرسش یک جواب ساده دارد، محله‌ای آرام با همسایه‌های خوب است.

چند سال است که ساکن محله تهرانسر هستید؟ 

حدود 7 سال است که در این محله خوب، دوستداشتنی و آرام سکونت دارم. 

چطور شد که در اینجا ساکن شدید؟ 

در باشگاه نفت تهران بازی می‌کردم و محل تمرین این تیم هم در محله تهرانسر است. برای همین خانه‌ای در حوالی محل تمرینم گرفتم و ساکن تهرانسر شدم. 

فوتبالیست‌های زیادی قبل از شهرت در تهرانسر و دیگر محله‌های منطقه 21 سکونت داشتند، اما راهی محله‌های شمال تهران شدند. شما چرا همچنان در تهرانسر مانده‌اید؟ 

چون در اینجا آرامش دارم و هیچ حاشیه‌ای اطرافم نیست. هم‌محله‌ای‌ها و همسایه‌های فوق‌العاده خوبی دارم که از بودن در کنار هم راضی و خوشحال هستیم. راستش را بخواهید دلم نمی‌آید این محله آرام و مردم خوبش را رها کنم و به محله دیگری بروم. از طرف دیگر در این 7 سال به این محله و همسایه‌ها خو گرفته و عادت کرده‌ام. مگر آدم از محل زندگی‌اش چه چیزی می‌خواهد؟ آرامش و همسایه‌های خوب که همه اینها را در تهرانسر دارم. 

با مشکلات تهرانسر مثل سروصدای هواپیما‌ها چطور کنار می‌آیید؟ 

تا به‌حال پیش نیامده که سر و صدای هواپیما اذیتم کند. با مشکل دیگری هم روبه‌رو نشده‌ام. 

اهالی تهرانسر از بازی فوق‌العاده شما در جام‌جهانی روسیه لذت بردند و احساس غرور کردند. به قول خودشان با گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو پرچم محله را بالا بردی. نظر خودتان چیست؟ 

در جام‌جهانی روسیه من و سایر بازیکنان نماینده تمام مردم ایران بودیم و به نمایندگی از 80 میلیون نفر در زمین حاضر می‌شدیم. اما خب طبیعی است که هم‌محله‌ای‌ها و همسایه‌ها از این بازی لذت بیشتری برده باشند. خوشحالم که نماینده خوبی برای مردم ایران و محله تهرانسر بودم. در ضمن از مسئولان شهرداری به‌خصوص «حسن رحمانی» شهردار منطقه هم به دلیل حمایت‌ها قدردانی می‌کنم.

در مسیر خانه تا محل تمرین یا برعکس، مشکل خاصی دیده‌اید؟

در مسیر رفت‌وآمد اغلب با کودکانی که سر چهارراه مشغول کار هستند روبه‌رو می‌شوم. به هر حال آنها هم بچه‌محل من هستند. از یک طرف ناراحت می‌شوم که چرا باید در این سن به جای بازی و تفریح کار کنند و از طرف دیگر چون خودم از جنس آنها بوده‌ام از دیدن‌شان خوشحال می‌شوم. برایم جالب است که این بچه‌ها من را خوب می‌شناسند و داستان زندگی من را که شبیه به زندگی خودشان است بلد هستند. آنها هر بار که من را می‌بینند به من گل و فال هدیه می‌دهند یا شیشه خودروام را تمیز می‌کنند و پول هم نمی‌گیرند. اگر هدیه‌شان را قبول نکنم، داخل ماشین می‌اندازند و می‌روند. در خانه‌ام یک اتاق پر از گل‌هایی دارم که این بچه‌ها به من هدیه داده‌اند. همین که می‌گویند دوستم دارند و برای آنها الگو و انگیزه‌ای هستم تا ترقی کنند، برایم خیلی ارزشمند است.

چند وقتی است اکثر آنها می پرسند که چطور پنالتی کریستیانو رونالدو را گرفتم! خب برایشان عجیب است یک نفر که روزی مثل خودشان از قشر ضعیف بوده و امید چندانی هم به موفقیت نداشته، ضربه یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال را مهار کند. جواب من هم این است که اگر با تمام وجود به دنبال آرزو و رؤیاهایشان بروند حتماً به آن می‌رسند و کارهای بزرگ‌تری انجام بدهند. از آنها می‌خواهم برای رسیدن به رؤیاهایی که دارند تلاش کنند و اجازه ندهند تا شرایط سخت زندگی جلو پیشرفت و رسیدن به آرزوهایی را که در سر دارند بگیرد. از مسئولان هم درخواست می‌کنم که به کودکان‌کار کمک کنند و هوای آنها را داشته باشند. در بین این بچه‌ها استعداد‌های بزرگی وجود دارد. 


منطقه ای پر از فوتبالیست‌های سرشناس

اهالی تهرانسر و منطقه 21 در محله و همسایگی‌شان ستاره فوتبالیست کم نداشته‌اند. «جمشید شاه‌محمدی» مهاجم و آقای گل سابق فوتبال ایران سال‌هاست که در تهرانسر سکونت دارد. «علی کریمی» و برادرش فرشید از اهالی وردآورد هستند و سال‌ها در این محله زندگی کرده‌اند. بر همین اساس و به رسم یادبود سردیس شماره 8 سابق تیم‌ملی در این محله ساخته شده است. «جواد نکونام» دیگر کاپیتان بزرگ تیم‌ملی هم مدتی در شهرک دریا زندگی ‌کرد. نفرات دیگری چون «ستار همدانی» و «علی لطیفی» هم ساکن شهرک فرهنگیان بودند. «وحید امیری» و «علیرضا بیرانوند» هم آخرین نسل ستاره‌های فوتبالی در منطقه 21 و محله تهرانسر به شمار می‌روند. از مربیان فوتبالی هم باید به «علی دوستی‌مهر» سرمربی تیم‌های ملی پایه و «کاشف مهدی مهدوی‌کیا» اشاره کرد که از ساکنان شهرک آزادی در این منطقه است. «علی بیرو» هم یکی از این افراد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید